Afspraken
Beltijden
Als u belt met onze praktijk, krijgt u een keuzemenu te horen. Indien er sprake is van een spoedgeval komt u via keuzetoets <<1>> direct op onze spoedlijn binnen. Voor andere zaken zoals het maken van een afspraak, herhaalrecepten of administratieve zaken, adviseren we u het keuzemenu af te luisteren. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn is het noodzakelijk dat wij een efficiënte en werkzame indeling van de dag voor de artsen en assistentes kunnen maken. Daarom zal de assistente u tijdens het telefoongesprek vragen naar de reden van uw verzoek en indien nodig nadere informatie vragen. Zij doet dit om een goede inschatting te maken van uw vraag en op welke wijze en urgentie u het beste kunt worden geholpen. Als u twijfelt of u moet bellen is het ook aan te raden om eerst te kijken op www.thuisarts.nl en/of www.moetiknaardedokter.nl. Deze sites zijn ontwikkeld door huisartsen en geven betrouwbare en nuttige informatie en aanwijzingen over allerlei klachten en ziekten.
Wij vragen u zoveel mogelijk de volgende beltijden te hanteren.
- Afspraak maken voor het spreekuur
- Aanvragen van een huisbezoek
- Aanvragen telefonisch overleg met de arts
- Opvragen van uitslagen van onderzoeken of specialistenbezoek
- Vragen over administratieve zaken (nota's, machtigingen etc.)
- Opvragen uitslag van urineonderzoek
Spreekuur
Er is dagelijks spreekuur volgens afspraak. Voor een afspraak wordt 10 minuten gereserveerd. U wordt verzocht om voor 10.00 uur een afspraak te maken. Een gemaakte afspraak geldt voor één persoon. Om het spreekuur vlot te laten verlopen en de wachttijden zoveel mogelijk te beperken, vraagt de assistente bij het maken van de afspraak naar de reden van uw komst. Als er meerdere vragen te bespreken zijn of als u een langer gesprek wilt, verzoeken wij u vriendelijk dit bij het maken van de afspraak aan te geven. De assistente kan dan meer tijd voor u reserveren. Voor spoedgevallen en eerste hulp kunt u altijd direct terecht. Als u tevoren belt of laat bellen kan er rekening worden gehouden met uw komst.
Telefonisch overleg
Indien u telefonisch met uw huisarts wilt overleggen kunt u dit 's ochtends aan de assistente meedelen. De assistente zal u vragen waar het overleg overgaat, zodat de dokter zich hierop kan voorbereiden. U wordt dan op een later tijdstip door de dokter teruggebeld op het telefoonnummer dat u aan de assistente heeft doorgegeven.
Huisbezoek
Aan het eind van de ochtend en in de loop van de middag worden huisbezoeken gemaakt. Patiënten die om medische reden niet naar de praktijk kunnen komen kunnen een huisbezoek aanvragen. U wordt verzocht deze huisbezoeken voor 10.00 uur aan te vragen. Omdat de praktijk betere onderzoeks- en behandelingsmogelijkheden biedt ten opzichte van de thuissituatie, verzoeken wij u echter -zo mogelijk- naar de praktijk toe te komen.
Ontslag uit het ziekenhuis
Soms blijkt achteraf, dat mensen een huisbezoek hadden verwacht, bijvoorbeeld na een ziekenhuisopname of voor een extra controle bij een ernstige ziekte. Het is niet altijd in te schatten wanneer men hulp verwacht. Schroom niet in zo'n geval ons te bellen.